Processorer ( 11 )
Grafikkort ( 45 )
Software ( 11 )
Ram ( 1 )
Harddisk ( 2 )
Andet ( 9 )
Alle ( 79 )
Grafikkort i November 2011 (Nicki (GWiZ)) kl. 06:09, 12-11-2011

Edb-Tidende lukket på ubestemt tid (mads) kl. 07:49, 13-08-2010

Tylersburg & Bloomfield - Nej det er ikke et Advokatfirma! (Erik Winther) kl. 02:50, 11-07-2009

Ny server, nye problemer (Nicki (GWiZ)) kl. 11:30, 20-10-2008

Diablo III annonceret (Clintin) kl. 21:46, 30-07-2008

Nvidia frigiver Geforce GTX 280/260 (Steffan) kl. 22:32, 27-07-2008

Anmeldelse af Crysis (EG) kl. 00:45, 14-07-2008

Zepto lancerer Nox-serien (Kufad) kl. 18:05, 03-07-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing (MIck) kl. 12:30, 24-06-2008

Opera 9.5 frigivet (Kufad) kl. 11:32, 13-06-2008

Anmeldelse af Call of Duty 2

Skrevet af Freelance, 5. januar 2006.

Vi er i en virtuel anmeldelses-storm. Jeg har endnu en gang modtaget en anmeldelse i min mail-boks, denne gang helt uannonceret. Det skal dog ikke holde min begejstring nede. Det er spillersvenden sharps der har anmeldt Anden Verdenskrigsbraget Call of Duty 2. Jeg håber I vil nyde anmeldelsen, og måske senere spillet, så meget som jeg. Jeg giver straks ordet til sharps. - Nicki

INTRODUKTION

Da Call of Duty udkom i 2003 troede mange, at markedet var mættet, med hensyn til spil omhandlende Anden Verdenskrig. Dette viste sig dog ikke at være tilfældet, og Call of Duty blev udnævnt til Game Of The Year af bl.a. Gamespy, og med en score på 92 % (jf. gamerankings.com) er det ikke så underligt, at Activision her to år efter er ude med efterfølgeren. Spillet er ligesom det første udviklet af Infinity Ward, og ikke af Grey Matter som stod for udvidelsespakken United Offensive. En stor del af holdet fra Infinity Ward var også med til udviklingen af Medal of Honor: Allied Assault, der, som de fleste nok husker, for alvor tog hul på "WW2 shooter"-posen.

Er spillet så ligeså godt som sin forgænger? Ja, det må I bedømme, da jeg aldrig selv har spillet Call of Duty. Derfor vil denne anmeldelse ikke indeholde sammenligninger mellem Call of Duty og Call of Duty 2.


Sådan ser spillet ud, hvis du ikke kan finde det hos din lokale spilpusher.


Spillet blev testet på følgende system:

Grafikkort: nVidia GeForce 6800 GT (400/1100)
Processor: AMD Athlon 64 3200+
Hukommelse: 1,5 GB
Lyd: Creative Audidy 2 ZS, Sennheiser PC150 headset.
Harddisk: Seagate 7200rpm
Bundkort: Asus K8V SE Deluxe
Monitor: Samsung SyncMaster 959NF
Styresystem: Windows XP SP2

Sværhedsgrad: Hardened

SINGLEPLAYER

Så snart du starter singleplayer kampagnen, dukker der en spillefilm op på skærmen. Denne giver et resume af krigens forløb, og derefter bliver du introduceret for den velkendte dagbogs-briefing.


Godt med lidt læsning mens man keder sig.

Så snart jeg kom ind i spillet, opdagede jeg til min skræk at min framerate var helt elendig. Efter at have gennemført spillet på ret så lave settings, fandt jeg ud af at det var muligt at spille med DirectX 7 i stedet for DirectX 9. Ved dette skift går man selvfølgelig glip af nogle forskellige shaders og andet guf, men spillet kommer til at køre langt bedre, og er stadig meget flot at se på. Herefter kunne jeg køre med 1600x1200 4xAA og alle andre options i top. Underholdningen var klart bedst med DirectX 7, og det kan kun anbefales at skifte, med mindre du selvfølgelig sidder med 7800 SLI eller andet gejl.

BEMÆRK at alle screenshots er taget med brug af DirectX 7.

Jeg vil lige bryde ind her, og sige at det er en meget individuel vurderingssag; hastighed overfor billedkvalitet. Personligt ville jeg umiddelbart aldrig vælge DX7 over DX9 udgaven, men Sharps har modsatte mening.
Se et billede med forskel på DX7 og DX9 på følgende link DirectX 7 overfor DirectX 9 (åbner i nyt vindue) (Kilde: http://www.tweakguides.com/COD2_5.html) - Nicki




Spillet starter med at du indtager rollen som Vasili, der er blevet indkaldt til den røde armé for at forsvare de sørgelige rester af Moskva. Først får man en kort træning af sin russiske sergent, hvor du lærer at skyde, kaste grenader osv. inden du og dine kammerater pludselig er under angreb. Herefter følger resten af tutorialen hvor du bl.a. bliver introduceret for det nok mest banebrydende tiltag i Call of Duty 2 - ingen health bar! I modsætning til mange andre spil har du slet ikke nogen health bar; i stedet bliver skærmen mere og mere blodrød efterhånden som du bliver beskudt, og til sidst kan du dårligt gå eller sigte. Mens du nu balancerer på grænsen mellem liv og død, er det bare med at komme i dækning. Her kan du så hvile et par sekunder, hvorefter du er klar igen. Nogle vil nok mene, at det gør spillet lidt for let, men personligt syntes jeg det giver en mere filmisk oplevelse, og man lever sig mere ind i spillet, når man hele tiden skal kaste sig i dækning, og ikke sidde og glo på en skide health bar. Bortset fra dette nye tiltag, er det meste som du kender det fra Call of Duty og Medal of Honor serien.


Ikke mere vodka til dig.

I den første mission som russer skal du, og dit kompagni sprænge et tysk hovedkvarter. Missionen i starter baglokalet af en butik, hvorefter du kæmper dig igennem byens gader, som medfører mange sammenstød med tyske tropper. F.eks. en situation hvor du, og dit hold skal rykke ind i en bygning på den anden side af gaden. Dette kan godt tage et pænt stykke tid og man kan ikke bare storme frem. Dette er et godt billede på Call of Duty 2's gameplay, der bygger på at man kun er en enkelt soldat i en stor krig, og ikke en slags supersoldat som i Medal of Honor serien. Dette fungerer dog ikke helt fejlfrit, og man får selvfølgelig lov til at plante sprængstof på næsten hver eneste dør der skal sprænges, og løbe forrest næsten hver eneste gang. Efter man har stormet over gaden, løber man videre igennem den næste bygning til en åben plads. Her får man lige en pep-talk af sin officer, før tyskerne stormer ens position. Kampen bliver afviklet under stor forvirring, og snart er tyskerne på flugt. Så spæner man selv efter dem, mod det tyske hovedkvarter. Så snart dette er indtaget får man besked på at plante sprængstof på pillerne der holder bygningen, og så er det bare med at komme i dækning. Hele missionen forløber med masser af skud og eksplosioner i baggrunden, samt massere af klassisk musik til at forøge stemningen af at deltage i et episk slag.


ATTACK!!

På denne måde foregår det meste af den russiske kampagne, hvor man selvfølgelig også kommer til at kæmpe i Stalingrads gader, og får mulighed for at få fascistsvinene ned med nakken. Et godt eksempel på hvor stemningsfyldt Call of Duty 2 kan være, vil jeg prøve at beskrive i næste afsnit.


MISSION: THE PIPELINE

Missionen starter med at du og dine kammerater bliver bugseret ind i et rørsystem, der fører til jernbanen. Man hører røret blive lukket bagved sig, og et uhyggeligt ekko farer ned gennem røret. Herefter er der kun en vej; fremad. Man kravler stille gennem rørene, mens man kan høre krigen rase udenfor og sine egne skridt give genlyd i røret. Forskellige steder er der slået hul på rørene og man kan se bombefly passere over sig, samt tyske soldater under sig. En mandskabsvogn stopper lige under dig. Du venter et par sekunder og åbner ild mod de intet anende tyskere, et par stykker af dem forsøger at komme ud af vognen, men også de bliver nådesløst mejet ned.



Pludselig er man selv under beskydning, og dine 2 kammerater bliver skudt i stumper og stykker. Snart er du selv på flugt på vej mod enden af rørsystemet, mens kuglerne går igennem rørene, flyver forbi dig, og slår hul på den anden side.



Man føler sig virkeligt som Vasili alene i verden, og er nærmest lettet når man endelig når togstationen. Spillets klassiske soundtrack gør virkeligt en stor forskel i disse missioner.



At være historisk korrekt er desværre ikke noget de går så meget op i hos Infinity Ward. Mange steder i spillet er der ting som ikke har noget hold i virkeligheden, og det er lidt synd. Blandt andet er hver eneste tysk soldat iført en flyverdragt under den russiske kampagne. At Infinity Ward laver sådan en bommert med vilje, er ikke til at forstå.




Singleplayer delen tager ca. 10-12 timer at gennemføre, og der er fuld fart på igennem hele spillet. Der er stor afveksling, og man kommer både til at køre i tanks og klatre op af klippesider. Et stort plus er de flotte omgivelser, der bringer en i den helt rigtige stemning. Specielt de russiske så som lejligheden, hvor møblerne er blevet kastet rundt, og landgangen ved Pointe du Hoc, hvor kampen raser overalt omkring dig. Våbnene er også ganske flot udført og lyder også smukt. En anden ting, der bidrager til stemningen er ens kammerater, der råber til hinanden og tyskerne, der svarer igen. Jeg undrer mig dog lidt hvorfor den røde armé taler engelsk. Jeg kan sgu ikke lige være med at få et lille smil på læben, når der bliver råbt: "Die you fascist pigs!" eller "Did you fascists come all the way here just to die?". Genialt, intet mindre.


Hvad kan jeg sige? LOL!

Man har ikke selv mulighed for at save, men der bliver autosaved ved diverse checkpoints. Dette er som sådan fint nok, da man slipper for at trykke F5 hvert 10. sekund. Desværre medfører dette et stort irritationsmoment; engang imellem vil du stå i en situation hvor du, så snart du har loadet spillet, får en granat eller en kugle i hovedet! Så er der ikke andet at gøre end at starte forfra - ret så irriterende.


Lækker røv i de sko!

Den kunstige intelligens er fin til formålet, men så heller ikke mere. Dine modstandere tager ikke selv initiativ til ret meget og vælter bare rundt. For det meste sidder de bare og gemmer sig bag kasser, for at komme op og skyde på dig engang imellem. Det fungerer dog fint, og da der er så mange af dem, er der skam stadig masser af udfordring. En god detalje er de 2-4 granater, der flyver i hovedet på dig hver gang du prøver at rykke for hurtigt frem. Spillets fysik fungerer også fint. Ligesom så mange andre spil er der taget brug af Rag-doll effekten, hvor dine fjender flyver til højre og venstre når din granat springer under fødderne på dem. Det er dog ikke muligt at gøre skade på sine omgivelser, hvilket er lidt synd. En bemærkelsesværdig detalje er mængden af blod. Spillet er noget af det blodigste jeg længe har set, og til tider virker det lidt overdrevet så meget blod din Thompson kan presse ud af en tysker.


Will someone clean this mess up?

Her slutter beskrivelsen af singleplayer kampagnen. Resten af missionerne som blandt andet indeholder invasionen af Normandiets kyster, ved Pointe du Hocs stejle klippesider, angrebet ved El-Alamein, og andre historiske slag må i opleve på egen hånd.



MULTIPLAYER
Multiplayerdelen indeholder 10 forskellige baner indtil videre, men der er dog lovet flere i en nært forestående patch. Denne patch vil også indeholde PunkBuster (anti-cheating program), som Call of Duty 2 har været udskældt for ikke at indeholde fra starten.

Multiplayerdelen står stærkt for sig selv, og med sine 10 baner og mange forskellige gamemodes, blandt andet Capture The Flag, Search & Destroy (klassisk CS gameplay), Deathmatch, Team Deathmatch og nogle få andre, er der en masse at give sig til.

Du kæmper som en allieret styrke (russerne, englænderne eller amerikanerne) mod Aksemagten (tyskerne), i de velkendte omgivelser fra singleplayerkampagnen. Banerne er flot udført, og de fleste er rimeligt balancerede. Dog er der lidt problemer med våbnene, hvor amerikanerne står klart svagere efter min mening. Dette skyldes at våbnene er de fleste tilfælde er taget direkte fra singleplayer, og derfor ikke matcher hinanden i styrke. Dette bliver dog højst sandsynligt rettet i nogle patches, selvom Infinity Ward har været lidt sløve med at patche spillet - en sørgelig trend i nyere spil.

En af de bedste detaljer ved multiplayer er Killcam, med dette kan du se sidste sekunder fra din fjendes synsvinkel, før han skyder dig. En sjov feature, der også er god til at bedømme om din modstander bruger cheat eller ej.


HARDWAREKRAV

For hardwarekrav henleder jeg til forskellige hardware guides til Call of Duty 2.

http://www.gamespot.com/features/6140517/

http://www.firingsquad.com/hardware/call_of_duty_2_midrange_graphics/

Der kan nok findes flere lignende guides på nettet, og da jeg ikke tør komme med hardwarekrav beder jeg jer læse disse, og komme med jeres egen vurdering.

Kort sagt, kan det dog siges, at kravene, i hvert fald for DX9 udgaven, er ret høje. Se evt. resultaterne i http://edb-tidende.dk/hard/artikel.php?id=200511300730 og sammenlign med de andre spil. Jeg har tilføjet minimumskravene, der er oplyst på spillet, nedenfor. Jeg mener dog disse er vildt underskudt, som sådanne ofte er. - Nicki

MINIMUM:
Grafikkort: Minimum 64 MB grafikkort, som er 100 % DirectX 9 kompatible
Processor: Pentium IV 1,4 GHz eller Athlon 1,4 GHz
Hukommelse: 256 MB (512MB RAM Anbefalet)
Harddisk: 4,0 GB ukomprimeret fri harddiskplads (plus 600 MB til Windows 2000/XP Swap fil)


VURDERING

Grafik = 85 %
Grafikken er bestemt flot, men ikke noget vi ikke har set før. Desuden mener jeg at spillet yder for dårligt med DirectX 9. Det kan ikke passe at man skal bruge 20,000+ på en computer for at spille i en ordentlig opløsning. At de fleste omgivelser ikke er interaktive er også et lille minus. Spillet er dog stadig flot med DirectX 7, som de fleste nok må se sig tvunget til at køre med. Specielt de steder, hvor man har mulighed for at skue ud over en stor slagmark.

Lyd = 95 %
Call of Duty serien har altid været kendt for sin gode lyd, og toeren fejler bestemt ikke. Det gode soundtrack, og lyden af eksplosioner bliver udnyttet rigtigt godt. Skift i musikken mellem de store kampe virker godt, og er klart med til at man lever sig ind i spillet. I multiplayer er det let at høre hvor fjenden kommer fra og hvor på banen der bliver skudt. Dette udnyttes dog ikke i singleplayer, da der er for meget baggrundsstøj. Lyden passer også godt sammen med de forskellige våben, og blandt andet Thompson'en lyder ret så hidsig.

Gameplay = 90 %
Gameplayet er meget fængende og byder på mange forskellige scenerier. Spillet når aldrig at blive kedeligt, og der er meget stor adspredelse fra bane til bane. Fjenderne giver ikke så meget modstand, til gengæld er der masser af dem. Specielt de tidspunkter hvor man bliver stormet af tyske tropper, kan godt få én til at sidde på kanten af stolen, mens man plukker den ene ned efter den anden. Alt i alt en sjov, men måske lidt kort singleplayerdel. Multiplayerdelen har dog også meget at byde på, hvilket jeg også syntes trækker spillet lidt op.

Teknisk = 85 %
Lyden fungerer helt perfekt, desværre kan jeg ikke give spillet en højere karakter på grund af mine store problemer med DirectX 9. Lys og skygger er dog stadig flot lavet med DirectX 7, og røgen fra smoke grenades er også ganske flot lavet. Har dog haft problemer med at røgen har fået min computer til at lagge en del. Teknisk halter spillet en smule efter F.E.A.R. og Quake 4, men da det heller ikke er spillets force er det ikke et problem.


Overall = 89 %
Som sagt har jeg aldrig spillet Call of Duty, men har hørt nok godt om det til at jeg måtte prøve toeren. Det er jeg glad for jeg gjorde. Spillet er førsteklasses underholdning for en WW2 geek som undertegnede. Jeg har gennemført singleplayer delen to gange, og spiller en del multiplayer, så der er bestemt levetid i spillet. Call of Duty 2 er et godt bevis på at vi (jeg) ikke har fået nok af WW2 shootere, keep em coming!

(Gamerankings vurderer spillet til 88 % baseret på 60 anmeldelser.)

Jeg håber I kunne lide anmeldelsen og ikke er alt for uenige med mig =). Over and out...

Bonus: TWEAKS
Som en efterskrift vil jeg kort tale om et emne sharps ikke berører, nemlig tweaks. Bemærk at jeg kun omtaler grafik-indstillinger, da andet er helt individuelt. Bemærk endvidere at jeg kun giver forslag, og at det er op til den enkelte at finde sit eget "sweet spot". - Nicki

Indstillinger i spillet

Render Method Preference (DX7, DX9, Auto)
Her vælger du om du vil benytte DirectX 7 eller DirectX 9. Hvis du har et GeForce 6600/Radeon 9800 eller mere, vil jeg umiddelbart anbefale at du forsøger at benytte DirectX 9 og tweaker "ned". Hvis du ikke kan få spillet til at holde sig over 25-30 fps, kan du så sætte den ned til DirectX 7 og tweake op.

Shadows (Yes, No)
Denne indstillingsmulighed omhandler kun dynamiske skygger. Statiske skygger, så som fra bygninger bliver ikke slået fra her. Hvis man slår disse fra, giver det meget ydelse, og de er automatisk slået fra i DX7-mode. Jeg anbefaler man sætter den til Ja.

Number of Dynamic Lights (Off, low, normal, high)
Dette indstiller antal dynamiske lys. Denne er heller ikke mulig at indstille i DX7 mode. Jeg anbefaler Low, men hvis man har et meget kraftigt grafikkort kan man teste med at sætte den op. På low for man de basale lys med som mundingsglimt o.lign.

Soften Smoke Edges (Off, World only, Everything)
Dette giver en lille effekt, der blødgører kanterne på røg. Det er de færreste kort der understøtter det dog, men umiddelbart anbefaler jeg at man sætter det til Everything. Hvis ydelsen går helt død når der er røg, kan man så sætte det på Off.

Texture Quality (Automatic, Manual)
Umiddelbart vil jeg anbefale man sætter denne til Automatic, da spillet er udemærket til at sætte det hele op. Hvis man dog føler for at eksperimentere lidt, kan man sætte den til Manual, og så kommer følgende muligheder frem:

Texture Resolution (Low, Normal, High, Extra)
Normal Map Resolution (Low, Normal, High, Extra)
Specular Map Resolution (Low, Normal, High, Extra)

Disse tre håndterer hver deres type teksturer. Den første indstilling er de almindelige teksturers opløsning, som naturligvis er de vigtigste. Nummer to er Normalmappet (bumpmap), som definerer buler og generel "råhed" på en tekstur. Den sidste definerer så spekularitet, som er glans på en tekstur. De generelle anbefalinger er baseret på hvor meget hukommelse man har på sit grafikkort:

Low - 128 MB og mindre
Normal - 128 - 256 MB
High - 256 - 512 MB
Extra - 512+ MB (og visse kort med 256 MB)

Man kan så lege rundt med de induviduelle indstillinger som man ønsker. Jeg anbefaler at man kigger på http://www.tweakguides.com/COD2_6.html, hvor der er nogle udemærkede GIF billeder, som viser forskellen mellem indstillingerne.

Der er også mere avancerede indstillinger, men disse vil jeg ikke komme nærmere ind på nu, da der umiddelbart ikke er enormt at hante i dag. Ønsker man at kigge nærmere på disse, anbefaler jeg at man kigger på http://www.tweakguides.com/COD2_7.html, hvor de kigger det i sømmene.

Det var alt for denne gang. Tak til sharps for anmeldelsen, jeg håber at se flere af dem i fremtiden. :-) - Nicki


Kommentarer
Skriv kommentar

sharps - ( #200601051210 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 12:10
Lige en rettelse. Den næsten patch vil ikke indeholde punk buster, men et andet og mindre kendt anti-cheating program kaldet DMW

http://www.dmwworld.com/view.php?page=news&newsid=214

teamet - ( #200601051507 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 15:07
Jeg var personligt meget skuffet over cod2 - jo det fanger da i starten, men jeg synes, at det mere virker som en expansion pack til 1'eren end en 2'er. Der er ikke rigtig noget nyt, og historien er mere end middelmådig. Hvis jeg skulle spille cod igen om et ½ år ville jeg klart spille 1'eren, da jeg synes gameplayet her er væsentligt bedre!

Med det sagt, skal det lige siges at der et en stor arv efter cod1, og at den var svær at løfte. Cod2 er helt sikkert værd at købe, men det havde nu været forfriskende, om det havde valgt et andet scenarie end ww2. Måske man kunne lave noget godt med ww1?

Mick - ( #200601051806 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 18:06
Nu er da i det mindste kommet skygger under soldaterne... ;o)

sharps - ( #200601051848 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 18:48
@Nicky

Syntes ikke bare man kan sammenligne DirectX 7 og DirectX 9 på den måde. I det du skifter til DirectX 7 vil du også kunne køre spillet i en højere opløsning og med højere AA osv. Dette vil naturligvis gøre billedkvaliteten bedre, så bare at sammenligne 2 billeder kan man bestemt ikke. På den måde virker det jo som om man selv vælger om man vil køre med god eller dårlig grafik, hvilket jo bestemt ikke er tilfældet.

kQleskabsindianer - ( #200601051930 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 19:30
Det var dog et utroligt lille billede til sammenligning af dx7 og 9 :P

http://www.tweakguides.com/images/COD2_7.jpg

Nice nok sharps, og generelt dejligt med noget mere læsning her på sitet :)

# Nicki
"Jeg har tilføjet minimumskravene, der er oplyst på spillet, nedenfor. Jeg mener dog disse er vildt underskudt, som sådanne ofte er. - Nicki"

Enig!


LTB - ( #200601052341 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 23:41
Dejligt at se noget liv :o) Jeg har selv købt COD2 men spiller det kun i multiplayer, men måske man skulle prøve singleplayer også. Som multiplayer var jeg lidt skuffet i starten, men jeg må sige at jeg syntes det bliver sjovere og sjovere jo flere gange jeg spiller det. Dog glæder jeg mig vildt til der kommer flere baner.

sharps - ( #200601052350 )
Skrevet 05-01-2006 Kl. 23:50
Spiller du i klan LTB?

Ellers kan vi altid bruge et ekstra medlem i DACT =D

Nicki (GWiZ) - ( #200601060711 )
Skrevet 06-01-2006 Kl. 07:11
Sharps
Du har ret i at man ikke nødvendigvis kan sammenligne to billeder (DX7 mod DX9) lige over, da man naturligvis for "åbnet op" for højere opløsninger i DX7. Billedet skal bare vise den kvalitative forskel i samme opløsning. Man kan så også gå ud fra at DX7 udgaven vil være markant hurtigere.

kQleskabsindianer
Du har da helt ret i, at det er overordentligt lille. Jeg må lige fikse lidt i det. :-)

LTB - ( #200601122033 )
Skrevet 12-01-2006 Kl. 20:33
sharps: Nej det gør jeg som sådan ikke, vi er 3 nogen gange 4 der spiller sammen, men ikke som Klan. Hvilke server spiller I på?

sharps - ( #200601181610 )
Skrevet 18-01-2006 Kl. 16:10
Lidt forskelligt, men vores public server er på
81.7.176.142:27300


LTB - ( #200601181916 )
Skrevet 18-01-2006 Kl. 19:16
sharps: ok, kan du fortælle mig hvordan jeg finder en server pr. ip som den du nævner. Jeg kan bare ikke finde det nogen steder? Håber du kan hjælpe.

LTB - ( #200601221647 )
Skrevet 22-01-2006 Kl. 16:47
Ja, jeg blev bare nød til at prøve single player, og det er ret fedt. God øvelse inden man skal spille multiplayer. Men generelt er det et kanont spil.

? ( Gæstebruger ) - ( #200608041531 )
Skrevet 04-08-2006 Kl. 15:31
Skal Call of Duty 2 cd'en sættes i DVD-drevet ?? det er squ da noget underligt noget..

Skriv kommentar
Vi har desværre måttet deaktivere vores gæstebrugerfunktionalitet midlertidigt pga. spam.
Vi håber at få det igang igen så snart vi får lavet en bedre løsning.
Indtil videre er man nødt til at registrere sig som bruger, for at lave kommentarer.

Tryk her for at registrere dig som bruger.

Tryk her for at vende tilbage til forsiden.
Valid HTML 4.01 Valid CSS 3
Copyright © Edb-Tidende 2004-2016
Du skal være logget ind for at kunne deltage i afstemningerne.
Klik her for at komme til login siden.