Processorer ( 11 )
Grafikkort ( 45 )
Software ( 11 )
Ram ( 1 )
Harddisk ( 2 )
Andet ( 9 )
Alle ( 79 )
Grafikkort i November 2011 (Nicki (GWiZ)) kl. 06:09, 12-11-2011

Edb-Tidende lukket på ubestemt tid (mads) kl. 07:49, 13-08-2010

Tylersburg & Bloomfield - Nej det er ikke et Advokatfirma! (Erik Winther) kl. 02:50, 11-07-2009

Ny server, nye problemer (Nicki (GWiZ)) kl. 11:30, 20-10-2008

Diablo III annonceret (Clintin) kl. 21:46, 30-07-2008

Nvidia frigiver Geforce GTX 280/260 (Steffan) kl. 22:32, 27-07-2008

Anmeldelse af Crysis (EG) kl. 00:45, 14-07-2008

Zepto lancerer Nox-serien (Kufad) kl. 18:05, 03-07-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing (MIck) kl. 12:30, 24-06-2008

Opera 9.5 frigivet (Kufad) kl. 11:32, 13-06-2008

Kommende Spil i 2006

Skrevet af Nicki T. Hansen (GWiZ), 6. marts 2006.

Udgivelsesdatoer - frygtede, elskede og hadede af computerspillere overalt i verden. I 2005 kom der flere store spiludgivelser, som rystede deres genrer, men også mange undervældende spil, der bare ikke havde "dét", når man fik det mellem hænderne. 2006 ser på mange måder ud på samme måde. Der er mange meget lovende spil på vej, om de holder hvad de lover, kan vi først se når de endeligt udkommer. Jeg vil i denne artikel kigge nærmere på flere lovende spil, der er planlagt til at udkomme i 2006. (Bemærk, at der er mange billeder, hvorfor loade-tiden af denne side kan være lang. (10+ MB))

Jeg vil på forhånd sige, at jeg ikke dækker alle spil, da der er visse genrer jeg simpelthen ikke spiller personligt, og jeg kender derfor ikke til udgivelserne for disse. Jeg vil dog tilføje, at I meget gerne må skrive flere spil nede i kommentarerne, hvis jeg ikke har dækket dem, da jeg gerne vil have en så komplet liste som muligt.

Her er en kort indholdsfortegnelse til denne artikel.

- INDHOLDSFORTEGNELSE

- HONOURABLE MENTIONS

- UDGIVELSESDATOER


Nu vi har fået formaliteterne af vejen, så lad os straks se nærmere på de spil der kommer.


THE ELDER SCROLLS IV: OBLIVION

De fleste rollespils-entusiaster kender The Elder Scrolls, i hvert fald tredje kapitel af serien Morrowind, som var en af de største RPG spil nogensinde, med enorme mængder af område og personer og grafik, der kunne trække tænder ud på de fleste grafikkort. Oblivion skulle bygge videre på dette, og tage serien op på et nyt niveau.


Der var engang... et grafikkort på overarbejde.


Be vewy vewy quiet. Jeg er dybt imponeret af hvor realistisk det ser ud.


Jeg sagde jo Atkins diæten var for effektiv for dig!


Mere skov. Læg mærke til "bloom" effekten oppe i højre hjørne, som indikerer HDR.


Der er flere ting som skulle sætte Oblivion ud fra mængden af RPG spil. Den kunstige intelligens skulle være fremragende, og give en god fornemmelse af liv i byerne, og i hele verdnen, for den sags skyld. Grafikken er tydeligvis også helt i top, og jeg glæder mig til at se den i aktion.

Man kan se en fornuftig video af gameplayet her: Gameplay video (Åbner i nyt vindue). Bemærk, at der er noget voice-over på tysk, så de der stadig har tysk (jeg peger på dig, kufad!) kan nyde videoen ekstra meget.

"We’ve billed Oblivion from the start as a next-generation game, with all the connotations of that designation. So the features we are really trying to push the envelope on – for instance, fully realized forests, dynamic around-the-clock NPC AI, unmatched graphical fidelity – really preclude the possibility of putting it on a current gen console system. Right from the start we envisioned Oblivion running on the next generation of PC and console hardware, and we’ve developed it to take full advantage of all the computing muscle those machines have to offer."
Kilde: http://www.gamebanshee.com/interviews/oblivion2.php

Forventet udgivelsesdato: 20. marts 2006

Systemkrav

Anbefalet:
3 Ghz Intel Pentium 4 processor
1 GB System RAM
ATI X800 serien, Nvidia GeForce 6800 serien, or bedre grafikkort

Minimum:
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4
128MB Direct3D kompatibelt grafikkort
4.6 GB fri harddisk plads

Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.elderscrolls.com/home/home.htm


They have a Cave-troll!



RISE OF NATIONS 2: RISE OF LEGENDS

Et stort hit i 2003 var Big Huge Games' Rise of Nations, og nu er Big Huge Games på den igen med en fortsættelse. Spillet kaldes Rise of Legends, og man må sige at Big Huge Games har taget en chance med dette. De kunne sagtens have lavet en "nem" fortsættelse, som mere eller mindre var det samme spil i en ny æske - dette gør de slet ikke. De går AMOK! og udvikler en så radikalt anderledes fortsættelse at man forbavses. De har lagt meget arbejde i at adskille spillet fra andre RTS spil ved at, i første omgang, udvikle tre vidt forskellige racer, meget som i C&C Generals og Starcraft, og samtidig blande magi og teknologi på en unik måde.


Den store brændende fætter ligner noget fra Warcraft III, men denne gang ser den ligefrem ond ud. Læg mærke til Leonardo da Vinci helikopteren i toppen. :-)

"Fantasy fans who are sick of elves and orcs will definitely find that the new races in this game are a nice change of pace. Since the new races are broadly based on existing earth cultures you'll still get the familiarity you'd get with the Tolkien archetypes. It's the best of both worlds."
Kilde: ign.com


Her ser vi et eksempel på GUIet i Rise of Legends. Vi ser også at der er en form for helte med, som vi kender det fra Warcraft III og Battle for Middle-Earth.

"Also, to allay any fears about micromanagement combat, it’s worth noting that many of the unit abilities are folded in as a game progresses. You pay for each hero’s special abilities. You research many of the Alim abilities. As you upgrade your Vinci foot soldiers, they’ll learn new stances to modify how they fight. You unlock your national ability and fight for each of the individual dominances. Rise of Legends is a game that evolves according to decisions you make rather than just dumping a bunch of special abilities in your lap all at once.

It’s also very explicit with information and stats. Each unit has an indicator on the screen telling you what it’s doing, what it’s capabilities are, what’s afflicting it, and so on. There’s even a little indicator when you’re buildings have been attacked telling you how long before you can repair them. As Big Huge Games demonstrated with Rise of Nations, they’re masters of interface and onscreen documentation. Keep that in mind before you fret that Rise of Legends might be too overbearing or micromanagement-oriented or wacky."
Kilde: StrategyZone OnLine


Bemærkelsesværdig ting er, at alle enheder kaster fornuftige skygger, hvilket dog ikke er noget nyt, og at der tydeligvis benyttes en form for bumpmapping på jordoverfladen..


Drager og Jager-fly? Jeg glæder mig.

Forventet udgivelsesdato: 9. maj 2006

Der er endnu ikke oplyst nogen officielle systemkrav endnu, men det er forventet at de ikke vil blive urimeligt høje - hvis man kan køre et spil som Age of Empires III, bør der ikke være noget problem.


Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.bighugegames.com/riseoflegends/index.html, hvor man også kan hente traileren fra E3.



SUPREME COMMANDER

Hvis du har spillet Real-Time Strategi (RTS) spil, så bør du kende til Total Annihilation, som udkom i 1997. Det var det mest revolutionerende RTS, siden genren reelt blev opfundet af Westwood i 1992 med Dune 2. Det var det første RTS spil, der introducerede 3D til genren, og på flere punkter gik det en anden retning end den andre spil på markedet. Hvor Warcraft, og senere Starcraft, begrænsede antal enheder man kunne have markeret og have i spil på samme tid, gik Total Annihilation en anden retning, og fjernede alle begrænsninger. Som det måske kan fornemmes, ærger det mig, at Starcraft, som kom året efter, blev meget mere populært, og definerede genren. Heldigvis er Chris Taylor, manden der stod bag Total Annihilation, begyndt udviklingen på en spirituel arvtager kaldet Supreme Commander. Personligt glæder jeg mig meget til dette spil, som forhåbentligt vil lave et større "plask" end Total Annihilation gjorde. (Som en side note, så kom Starcraft et år efter Total Annihilation, og overskyggede det... sker dette mon igen..? Tyg på den, mens jeg viser nogle billeder fra Supreme Commander.)


Hektisk ildkamp, som minder om de gamle kampe i Total Annihilation.


Her har vi zoomet lidt tilbage - en feature jeg glæder mig meget til. (Alle 3D-RTS spil har hidtil kun zoomet ind :-/)


Ikke kun landenheder er repræsenteret, som det vises ovenfor. Både fly og skibe er der også.


Også U-både er der blevet plads til.



Da jeg skrev denne del af artiklen, var Supreme Commander sat til udgivelse i slutningen af 2006, men i mellemtiden er det blevet skubbet tilbage til første kvartal af 2007, så derfor er det lidt forhastet af inkludere spillet i denne artikel. Nuvel, det er med, vi må bare antage at det kommer sent i 2006, for meget store værdier af 2006. ;-)

Der er endnu ikke udgivet systemkrav til spillet, og den officielle hjemmeside kan findes her: http://supcom.gaspowered.com/

Find flere billeder fra spillet her: http://www.scfansite.com/portal/downloads?cat=4.

Her er alt foreløbigt udsendt information om spillet samlet: http://garage.gaspowered.com/?q=node/2788



HEROES OF MIGHT AND MAGIC V
Heroes of Might and Magic (HoMM) serien blev oprindeligt udviklet af New World Computing, en del af firmaet 3DO. Spillene er tur-baserede strategispil som har helte (derfor navnet) som leder af hære af mytiske væsner.

Mange mener (jeg mener) at serien toppede med HoMM III, som stadig er underholdende at spille i dag. Da New World Computing udviklede HoMM IV var 3DOs økonomi skrantende, og derfor blev produktet sendt for hurtigt ud. Desuden lavede New World nogle bizarre valg i spillet, så som at forenkle racerne og reducere antallet af forskellige byer. Endvidere lod de Heltene selv komme i kamp, hvilket jeg personligt mener fjernede deres heltestatus, da almindelige tropper var lige så stærke som dem, og i stort antal var tropperne altid bedre.

Efter 3DO udgav HoMM IV gik firmaet konkurs, bl.a. pga. dårligt salg af netop det spil, og Ubisoft opkøbte rettighederne til Might and Magic serierne. De har nu hyret de russiske udviklere Nival Interactive til at udvikle det femte spil i HoMM serien.



Her ser vi "Haven" byen. Det ser noget mere grandiøst ud end i HoMM III og IV.


Det ser ud til at spillet er meget mere zoomet ind ifht. de gamle spil. Grafikken kunne lede tankerne hen på Warcraft III.

Nival går på flere punkter tilbage til HoMM III for gameplay. F.eks. slår enhederne ikke samtidig, som de gjorde i HoMM IV, og byerne generer nye enheder hver uge, i stedet for hver dag. Heltene er desuden taget ud af de direkte kampe, og vil som i HoMM III stå i baggrunden og kun interagere med magi.



Hele Might and Magic universet skulle bliver mere dystert end det var før, og dette glæder jeg mig meget til.


Eksempel på opbygning af en by.


Forventet udgivelsesdato: Den oprindelige udgivelsesdato for HoMM V var marts 2006, men pga. et initiativ fra fanskarerne baseret på oplevelser fra den åbne beta er spillet blevet udsat. Der er endnu ikke sat en fast dato, men jeg vil formode at et furnuftigt gæt er før sommer 2006.

Der er endnu ikke udsendt officielle krav til spillet, men jeg har fra pålidelig kilde at det vil passe sådan at minimumskravene til betaen vil passe overens med de anbefalede i det endelige spil. dvs.

Anbefalet
Operativsystem: Windows 2000/XP, DirectX 9.0C
Processor: Pentium 4 / Athlon 2 GHz eller hurtigere
Hukommelse: 512 MB eller mere
Grafikkort: 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 eller bedre


Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.mightandmagicgame.com/HeroesV/uk/home.php.



Min personlige favoritby, Necropolis. (Vampire Lords FTW. ;-)


BATTLE FOR MIDDLE-EARTH 2
Battle for Middle-Earth var et fornuftigt RTS spil baseret på Peter Jacksons Lord of the Rings. EA Games kommer nu med en fortsættelse, som denne gang også er baseret på det orindelige kildemateriale fra J.R.R. Tolkien. Dette betyder at man denne gang kan finde helte som Tom Bombadil og Gothmog (Lord of Balrogs(!)), og flere enheder er bygget ud fra Silmarillion eller Hobitten. Battle for Middle-Earth var meget avanceret grafisk, men havde også flere "fejl", som gjorde at spillet ikke havde særlig lang holdbarhed. I fortsættelsen har EA Games rettet op på flere af disse fejl, og jeg mener personligt, ud fra demoen, at spillet er det første meget overlegent.


Som det måske kan anes her, er basebygningen blevet til egentlig basebygning nu. Før var der kun nogle få preædefinerede pladser at bygge på, nu er det helt frit.


"You seem.. surprised to see me again." Hugo Weaving er også tilbage i dette spil som Elrond.


Uh yay, onde Mordor trolde mod Enter. Jeg fryder mig.


Også skibe er der blevet plads til nu. Her er vi vist i Grey Havens.


I filmen var "The Watcher", som blæksprutten hedder, begrænset til et sted - her kan du placere den som du vil.


Oppe i venstre hjørne ses Goblinernes drage-helt. Mmm, drage-helt.


Forventet udgivelsesdato: 2. marts 2006 (dvs. ude nu!)

Minimumssystemkravene er som følger

Windows XP
1.6 Ghz eller hurtigere processor
256 MB system RAM
512 MB system RAM for online spil med 3 eller flere spillere
5,5 GB fri harddisk plads
64 MB GeForce3-class video card.
Bredbåndsforbindelse for online spil med 3 eller flere spillere
DirectX 9.0c eller nyere.


Hvis man ønsker at spille på "Ultra High" settings anbefaler EA at man har følgende:

3.0GHz Intel CPU
1GB of RAM
NVIDIA 6600 or 6800 Ultra or 7800 GT or GTX

Godt at vide hvem de hepper på... fanboys. Jeg går ud fra at de fleste der læser dette kan udregne ATis og AMDs ækvivalenter til kravene ovenfor. ;-)


Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.ea.com/official/lordoftherings/bfme2/us/home.jsp



SPELLFORCE II: SHADOW WARS

Spellforce var en blanding af RPG og RTS spil. Spillet fik ikke en enorm succes, men men blandede også de to genrer på en unik måde, som ingen andre spil egentlig har gjort endnu. JoWood, som udviklede og udgave det første, har så vurderet at det kunne betale sig at lave en fortsættelse. Denne hedder Spellforce II: Shadow Wars, og ser ud til at blive et helt fornuftigt spil.


Figurerne vil have et højt polygontal, og læg endvidere mærke til reflektionerne i vandet.


Det ser ud til at der også er en fin zoom funktion i dette spil.

"This RPG system is a large portion of the game and allows players to really get in and customize each of the characters in ability and looks. The skill tree has been streamlined down to two basic sets of skills: magic and martial skills. Characters can only pick one new skill for each level and cap out at level 30 so players will need to carefully consider their choices as there are somewhere around 100 skills in all."
Kilde: http://pc.ign.com/articles/682/682381p1.html



Læg mærke til hvor stor view-distance der er.


Den forventede udgivelsesdato er et sted i første halvdel af 2006.

Der er ikke udgivet faste minimumskrav endnu, men JoWood skriver det følgende på deres hjemmeside:

"On the one hand we wanted to increase performance and on the other we wanted to have cutting-edge graphics technique including but not limited to Self-Shadowing, Ambient Occlusion, Hemispherical Lighting, Reflection Mapping, spectacular water, … the list of technical innovations is long. Nevertheless SF2 will not be a ‘monster’ in hardware-requirements. According to our current tests we were able to improve performance really noticeably. Especially the settings of the new, custom made animation-system had huge effects on performance. The applicable compatibility tests will take place later on but we have set ourselves the target to make SF2 solidly playable on Radeon8500/GeForce3." (Min fremhævning.)
Kilde: http://spellforce.jowood.com/sf2/?lang=en&rid=1423

Den officielle hjemmeside kan findes her: http://spellforce.jowood.com/sf2/


I come in peace... :-)

WARHAMMER: MARK OF CHAOS

Jeg ser meget frem til Warhammer: Mark of Chaos, udviklet af Black Hole Entertainment. Det sidste Warhammer spil var Dark Omen, som visse måske husker, og dette spillede jeg med stor glæde. Jeg har også spillet tabletop spillet Warhammer Fantasy Battles, som ligger til grund for både Dark Omen og Mark of Chaos, så det er let at forstå hvorfor jeg er opstemt over dette spil.



Enhederne virker noget større end de var i Dark Omen - og en smule pænere!


Jeg synes skyggeeffekterne her er ret gode, og sætter en god aften-stemning.

Mark of Chaos vil indeholde 4 af de mange racer fra Warhammer universet; Empire, High Elves, Skaven og Chaos. Desværre er undead ikke med denne gang, men det kan nok nås i en udvidelsespakke. :-) Udover de faste racer vil der desuden også være flere "Dogs of War", som er enkelte enheder der kan rekruteres fra en helt anden hær.


"Release the hounds" - vi ser her nogle Hounds of Chaos sætte Empire tropper på plads.


"Chris Wren: Unlike a traditional RTS, Mark of Chaos puts the focus squarely on the battlefield. We are not encouraging players to "skip" battles or "win" the resource game. To succeed in Mark of Chaos, you must learn to command your army and defeat your enemies. Gameplay centers on taking territory, developing your army, strengthening the territories you have, and, if needed, defending them. In short, Mark of Chaos is all about war and giving you more control over the actual battling and not just the decisions that lead up to it.

There are no peons to mine gold or harvest crops in this game. Imagine if people were trying to do this sort of thing on a modern battlefield. It is a war zone, and there is no room for day-to-day errands and resource allocation. You will, however, have a capital that is the hub for all of your campaigning. Your capital can be expanded and upgraded with various technologies and defensive structures. Most of your capital management will be addressed outside of battle in our tactical mode. You won't build a blacksmith shop while your capital is under siege. You'll instead need to defend the walls with your army. That is not to say that there won't be anything to build or upgrade. You will be able to put up various structures on the battlefield to support the immediate effort, such as reinforcement camps and defensive structures, like towers. Existing structures can be garrisoned, modified, and repaired in real time as well. For example, a bridge may need to be repaired before your army can advance, or a small farm may provide a nice defensive bonus if occupied. Some of the regions of the game will have even larger structures, like keeps, which can be taken and reinforced. To support this, we have an entire siege game mechanic in the works, complete with catapults, ladders, and battering rams.

The scale of the army you take to battle will vary over time depending on the scenario at hand. In some cases, you may take a small force into a forest to recover an ancient artifact, or, if the battle calls for it, you might bring an army of a thousand or more. The campaign provides a lot of avenues to explore all of these different scales, and we think that for multiplayer, different players will all have their own preference for how they like to fight. You can expect the smaller-scaled combat to be much more about micromanaging each unit and giving them specific instructions, whereas the epic battles will involve giving more army-level commands. We are providing both a "general's" and a "sergeant's" toolbox to allow the player to wage war effectively at all scales." (Mine fremhævninger.)
Kilde: http://www.gamespot.com/pc/strategy/warhammer/preview_6134458.html



Dejligt at se de mange, mange enheder.

Jeg vil påstå at genren for dette spil er Real-Time Strategi, men wikipedia vil gerne kalde det Real-time Taktik. Nuvel, det må være op til den enkelte at afgøre hvad der er rigtigt.

Forventet udgivelsesdato: efteråret 2006

Der er endnu ikke udgivet minimumskrav til Warhammer: Mark of Chaos.

Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.namco.com/games/warhammer/.


Måske er i dag en god dag at dø?



HELLGATE LONDON

Hellgate London er et første persons action RPG, som placerer spilleren i et dæmoninficeret London, der bliver nødt til at fatte sit våden, og bekrige disse sataniske bæster. En af de vigtige features er at spilverdenen er fuldstændig vilkårlig, så to spil vil aldrig være ens.

Hellgate London er udviklet af Flagship Studios, som er skabt af tidligere Blizzard North ansatte, der stod bag Diablo og Diablo II. Udfra beskrivelsen af Hellgate London, kan man da også fornemme hvor udviklerne kommer fra.



Man kan have et våben i hver hånd, men man har helt frit lov at vælge hvilke våben man vil bruge - modsat mange almindelige FPS spil. Desuden har man uendeligt ammunition.


The power of Christ compels you.. to DIE!


Når man bruge nærkampsvåben vil man, som i Jedi Knight, skifte til tredje person, så man kan se alle sine Ninja bevægelser.


London har vist set bedre dage.


Hellgate London er RPG, på sammen måde som DIablo og Dungeon Siege. Dvs. at det primært er et såkaldt "Hack&Slash" og ikke er så "dybt" rollespilsmæssigt som f.eks. Neverwinter Nights eller Temple of Elemental Evil. Det forhindrer dog ikke spillet i at være sjovt, som både Diablo og Dungeon Siege tydeligt har vist.

Forventet udgivelsesdato: Sent i 2006

Der er ikke udgivet systemkrav til Hellgate

Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.hellgatelondon.com/


Hack&slash.. &shoot.



SPORE

Er der nogen der er så gamle som mig, at de husker Bullfrogs desværre oversete spil Genewars, som på en måde var et almindeligt RTS spil, og på en anden måde noget mere - det handlede nemlig også om at "parre" dyr sammen for at skabe bedre og stærkere dyr kombineret af forældrene.

Den legendariske spildesigner Will Wright (Sim City, The Sims mm.) har nu taget den idé, og kreeret spillet Spore. I Spore starter du som en lille organisme på cellestadiet og udvikler dig stille og roligt igennem evolutionens udviklingstrin, og for hver generation modellerer du selv dit næste skridt i udviklingen.

På flere måde er dette spil så omfattende, at man forbløffes. Jeg har haft en idé om et spil som dette i lang tid, og er ovenud lykkelig for der endelig er nogen der forsøger sig på et egentligt Evolutionsspil.


Første stadie i Spore. Du er den lille grønne.


Den kan ikke være ude på sjov. Du er stadig den grønne med halen, men her har du uviklet dig til et kmplekst dyr der går på land.

Will Wright har præsenteret spillet på Game Developers Conference (GDC), og en video af dette kan findes her: Will Wrights præsentation af Spore (den streamer).


Et stammesamfund opbygges, og nu bruger din stamme også våben. På dette niveau styrer du hele din stamme.

Selvom grafikken måske ikke virker direkte prangene, som den f.eks. gør i Gears of War, så er grafikken her alligevel enestående, idet det hele genereres hen af vejen. Det skal forstås sådan, at al interaktivitet er baseret på nogle simple regler, sådan at hvad der egentlig sker er baseret på hvordan dine creatures og det de vil interagere med er udviklet. Bevægelse er også genereret for det enkelte dyr, så teoretisk kan man lave dyr der bevæger sig meget godt eller dårligt som man vil.



Her er vi nået til Sim City delen af spore, hvor du udvikler din by. Du kan se de creatures der tidligere var i stammen gemmer sig nede i byen.


IGN har lavet en fornuftig gennemgang af spore som kan findes her: http://pc.ign.com/articles/617/617441p1.html.



Her ses så den planet vi befinder os på, hvor vi kan se der er mere end een by - fjender!

Når du har udviklet dig nok, vil du kunne forlade din planet og kolonisere andre - iflg. Will Wright begynder det egentlige målorienterede spil først her.


Genre: Det er svært at definere genren for Spore, fordi det er en blanding af mange genrer - RTS, SIM, PacMan'sk platform spil. Lad os bare kalde det nyskabende.

Forventet udgivelsesdato: 4. kvartal af 2006.

Der er endnu ikke udgivet systemkrav til Spore.

Den officielle hjemmeside kan findes her http://spore.ea.com/



PREY

Prey har en lang og snørklet historie, som jeg vil gøre så kort som muligt. 3DRealms annoncerede 2 spil efter at have udgivet Duke Nukem 3D, Duke Nukem Forever og Prey. Selvom Prey viste flere gode takter, besluttede 3DRealms så at lægge det på hylden, da de ikke havde nok til at finansiere begge spil. Nu har de så fået Humanhead Studios til at udvikle videre på spillet. De har videreført nogle af de unikke features som det oprindelige Prey lagde grunden for, såsom portaler og wallwalking. (Det sidste er dog også set i Aliens vs. Predator, hvor Alien kune løbe på vægge.)


Her ses en portal. Man vil kunne bevæge sig igennem disse, som kan være placeret hvor som helst på banen. Man kan desuden sende ting igennem, såsom skud eller granater.



Som man nok kan fornemme, benytter Prey id Softwares Doom 3 grafikmotor.


Wallwalking er ikke længere kun for fluer. Dette skal nok medføre nogle skøre multiplayerkampe.


Prey har også "deathwalk", hvilket vil sige at når du når 0 i liv, vil du ikke bare dø, men komme ind i en drømme/åndeverden, hvor du skal lave en kamp for din sjæl. Hvis du vinder, vil du vågne op igen der hvor du døede.


Også køretøjer er der blevet plads til i Prey.


Her ses igen en portal. De virker helt surrealistiske, og Humanhead siger da også at de med wallwalking og omvendte portaler, vil kunne lave baner der leder tankerne hen på MC Escher

Genre: First person shooter (FPS)

Forventet udgivelsesdato: TBA (To Be Announced) 2006

Der er endnu ikke udsendt officielle systemkrav til Prey, men George Broussard udtaler:

"The game is going to run fine on anything that can run Doom 3. If you are in the neighborhood of 2.8Ghz and a 9800 Pro, you are in great shape."

Kilde: 3DRealms forum

Den officielle hjemmeside kan findes her: http://www.prey.com/flash.html.



ALAN WAKE

Alan Wake er det nyeste spil fra Remedy, skaberne af Max Payne. Det er en psykologisk action thriller, som omhandler en Stephen King'esque gyser forfatter, som efter at miste sin kone flytter til den lille by Pride Falls. Her begynder hans mareridt at blive mere realistiske end han ønsker.

Hvor Max Payne var baseret på en Hollywood filmagtig form, er Alan Wake nærmere baseret på en Tv Serie. Det betyder at spillet skulle blive meget længere.



Her ses hovedpersonen Alan Wake. Man kan godt se at udviklingen fra Max Payne, ansigtet er næsten fotorealistisk.


Lyseffekterne er Alan Wake skulle blive fantastiske.


Dag/nat cyklen er meget vigtig for gameplayet i Alan Wake, og den bliver da også rigtig flot.

Jeg kan anbefale at man henter traileren til spillet her: http://www.alanwake.com/movies.html.


Mmm, dejlige reflektioner.


Alan Wake har måske norske aner, som hans halstørklæde indikerer. Jeg forudser Colin Farrel når Alan Wake skal filmatiseres. :-)


Genre: Psykologisk Action Thriller - det lyder nærmere som en film, og det er også det Remedy sigter efter. Der kan findes en fornuftig FAQ her: Officiel FAQ

Forventet udgivelsesdato: November 2006, ikke officielt annonceret.

Systemkrav: Ikke udgivet endnu, men for at citere administratoren på det officielle forum:
"(...) Alan Wake will definitely need a beast of a computer."
Kilde: http://www.alanwake.com/forum/showthread.php?t=341

Officiel hjemmeside: http://www.alanwake.com/



COMPANY OF HEROES

Company of Heroes er et real-time strategi (RTS) spil som foregår i Anden Verdenskrig. Man vil følge Able kompagniet i en dyb singleplayer kampagne der starter ved invasionen af Normandiet, og hele vejen igenne Europa. Spille lover et komplet destruerbart miljø, som betyder at to kampe aldrig vil blive ens, og der skulle desuden være en avanceret squad AI (kunstig intelligens) som skulle kunne udnytte at terrænet kan ødelægges.

Company of Heroes er udviklet af Relic Entertainment, som står bag spil som Warhammer 40k: Dawn of War, og Homeworld 1&2.


Det virker nærmest som grafikken er løftet fra et realtivt nyt FPS. Imponerende.



Dette er flottere end Call of Duty var da det kom ud. Det må man sige er fremragende, i betragtning af hvor meget mere et RTS kræver, kan man ikke være andet end imponeret.

"You're probably asking yourself "What exactly is so special then if you're not up on another WW2 game?" The easy answer is the engine and the level of detail that Relic has gone to in order to present the most realistic battle settings known to RTS gaming at this point in time. Not only does everything simply look stunning, but the level of AI also promises to be astounding, especially when you consider everything it will need to take into account when the levels start blowing up in their faces.

Everything, and I mean everything, is destructible in Company of Heroes. But it's not simply cookie cutter destructibility where buildings collapse in the same way each time they get bombed or shot. This is a dynamic kind of destructibility based on ballistics, materials, and physics. Buildings that get rocked by a tank shell break exactly how you would expect them to in the real world. It all depends on where that tank shell hits, what the angle was, what the building was made out of, and how much of the building remained standing in the first place. There are no preconceived holes in buildings just waiting to fall apart. Battlefields turn into cratered messes where debris lines the streets, buildings look like Swiss cheese (if they're still standing) and strategy has changed because all of this has happened. Holes in buildings can be used to fire down on enemies, artillery impact craters can be used as cover for infantry, and tank husks can be used for cover." (Min fremhævning)

Kilde: http://pc.ign.com/articles/615/615379p1.html


Jeg glæder mig til at opleve det ødelægbare miljø, som tidligere kun har være relativt godt implementeret i Red Faction.


Dette kunne være løftet ud af Medal of Honor.

Genre: Real-time strategi. (RTS)

Forventet udgivelsesdato: 4. kvartal 2006

Der er endnu ikke udsendt officielle systemkrav endnu.

Officielle hjemmeside:http://www.companyofheroesgame.com/.


HONOURABLE MENTIONS

I denne sektion har jeg placeret korte opremsninger af de spil, jeg af den ene eller anden grund ikke har dækket så grundigt som de ovenstående spil. Der vil her kun være oplyst navn og et billede eller to til hvert spil; udgivelsesdatoer kan findes længere nede på siden.

Disse billeder er blot for at evt. vække jeres appetit. Hvis I synes det virker interessant, må I endelig undersøge spillet nærmere på egen hånd, og give jeres besyv med i kommentarerne.



HEROES OF ANNIHILATED EMPIRES



RISE AND FALL: CIVILIZATIONS AT WAR



UNREAL TOURNEMANT 2007



GEARS OF WAR



PARAWORLD



HITMAN: BLOOD MONEY



SIN EPISODES



SPLINTER CELL: DOUBLE AGENT



DARK MESSIAH OF MIGHT & MAGIC



MAGIC ONLINE III



GOTHIC 3



THE GODFATHER



DREAMFALL



ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS



GHOST RECON ADVANCED WARFIGHTER



CAESAR IV





UDGIVELSESDATOER

Jeg vil nu afslutte artiklen med en oversigt over alle de udgivelser jeg har kunne finde, og har fundet interessante. Jeg har formentligt glemt flere spil, så hvis I husker mig på dem i kommentarerne vil jeg føje dem til listen.


-- Q1 --
- Battle for Middle-Earth 2 (2. marts)
- The Elder Scrolls IV: Oblivion (21. marts)
- Splinter Cell: Double Agent (21. marts)
- Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (23. marts)
- Timeshift (24. marts)
- The Godfather (1. kvartal)

-- Q2 --
- Condemned: Criminal Origins (11. april)
- Dark Messiah of Might & Magic (12. april)
- Seed (3. april) (2. maj)
- Rise of Nations 2: Rise of Legends (9. maj)
- Sin Episodes (Tidligt 2006)
- Ghost Recon Advanced Warfighter (31. marts) (2. kvartal)
- Neverwinter Nights 2 (2. kvartal)
- Hitman: Blood Money (1. halvdel)
- Spellforce II: Shadow Wars (1. halvdel)
- Heroes of Might and Magic V (2./3. kvartal)

-- Q3 --
- Paraworld (juni)
- Rise and Fall: Civilizations at War (juni)
- Magic Online III (sommer)
- MicroMachines V4 (sommer)
- Gothic 3 (2. kvartal) (September)
- Warhammer: Mark of Chaos (3. kvartal)
- Scarface - The World is Yours (3. kvartal)

-- Q4 --
- Dreamfall (16. november)
- Alan Wake (4. kvartal)
- Hellgate London (4. kvartal)
- Spore (4. kvartal)
- Company of Heroes (4. kvartal)
- Unreal Tournemant 2007 (4. kvartal)
- Medieval II: Total War (4. kvartal)
- Medal of Honor: Airborne (vinter)

- Prey (2006)
- Heroes of Annihilated Empires (2006)
- Gears of War (2006)
- Enemy Territory: Quake Wars (2006)
- Caesar IV (2006)
- Crysis (To Be Announced)

-- 2007 --
- Stalker: the Shadow of Chernobyl (29. september) (1. kvartal 2007)
- Bioshock (Tidligt 2007)
- Warhammer Online (TBA 2007)
- Supreme Commander (2007)

-- ?? -- (denne gruppe er spil der endnu ikke er annonceret, eller som er lang tid undervejs)
- Duke Nukem Forever
- Red Alert 3
- Starcraft 2
- Bioware + Unreal 3 motor
- Fallout 3
- Diablo 3
- Command & Conquer: Tiberian Twilight


Så er vi endnu en gang nået igennem en lang række spil på vej. Jeg tager naturligvis forbehold for evt. udgivelsesændringer osv. men disse er hvad jeg kunne finde pr. 6. marts 2006. Hvis du synes der mangler et spil, så må du skrive i kommentarerne, så vil jeg tilføje det til listen.

Glædeligt spil-år!



Kommentarer
Skriv kommentar

kQleskabsindianer - ( #200603061355 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 13:55
1 ord om denne artikel:

Omfattende!

Ser igen ud til at blive et FIIINt år hvad angår gaming.

Nice work nicki

sune - ( #200603061801 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 18:01
rigtig god artikel!, med mange spændende spil, håber min computer holder, ser rimeligt krævende ud! Artiklen sagtens holde til at læses flere gange!

SKO - ( #200603061813 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 18:13
ja rigtig god artikel! Hvis man kunne se Nickis afstemning på spil han kan lide, vil jeg tro at RTS vil være et rigtig godt bud. Helt fint med mig :D

Glæder mig mest til Rise of Legends, jeg har vold spillet Rise of Nations og udvidelsen siden den kom, og INGEN kan slå mig :D

Clintin - ( #200603061816 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 18:16
Fin artikel, mange meget spændende titler, men det er også en deprimerende artikel, man begynder at ønske en større computer(og tid er penge så om noget tid skulle det vel lykkedes at få råd).

Først og fremmest bliver det spændene at se Oblivian om det bliver godt.

sharps - ( #200603061848 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 18:48
Det er BFME:2

Hvad har jeg vundet?

Rigtig god om omfattende artikel, nice!

Kufad - ( #200603061901 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 19:01
Super artikel!!

Synes dog ikke spillene ser så fede ud... Det meste er sådan noget rolle- og strategi, gider ikke det pjat.

De eneste der ser rigtig fede ud er Prey og Splinter Cell Double Agent.

KristianE - ( #200603062016 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 20:16
Crysis og HL2 Aftermath mangler vel, skønt de måske ikke kommer i år?

Fin artikel, men det ville måske være en ide, at supplere billederne med links til film
?

Clintin - ( #200603062048 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 20:48
Kristian E
Læs artiklen igennem igen og bemærk der faktisk er links til nogle film

bob - ( #200603062137 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 21:37
Fantastisk arbejde. Havde dog også håbet en på NeverWinters Night II gennemgang, men det kan være at det kommer senere :)

Nicki (GWiZ) - ( #200603062141 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 21:41
Sharps:
Jeg fletter dig en hat af papir. :-) Oprindeligt havde jeg også Star Wars: Empire at War med, men jeg syntes ikke jeg ville presse citronen så meget.

SKO:
Jep, for tiden er RTS min favorit. Jeg er dog stadig stor fan af RPG og FPS også. Egentlig sjov at se, at der endnu en gang ikke er et eneste racerspil - så kan man da også se hvad jeg aldrig spiller. :-)

KristianE:
Ja, jeg overvejede også at linke til videoer ved alle spil, men det endte med jeg kun gjorde det ved nogle få; Spore og Oblivion. De fleste videoer kan findes ved at gå ind på producentens hjemmside. Crysis er at finde som nr. 33 på listen. Jeg kunne ikke finde fornuftige screenshots af spillet, så det endte kun på oversigtslisten, ligesom visse andre spil - Neverwinter Nights 2, Scarface, Bioshock. Half-Life 2 Aftermath (som er blevet omdøbt til Episode 1), valgte jeg fra, da det ikke er et rigtigt nyt spil, men nærmere en udvidelsespakke.

jesper w - ( #200603062255 )
Skrevet 06-03-2006 Kl. 22:55
flot bearbejde. hvornår skal jeg mon få tid til at lave andet end at spille hvis man skal prøve bare 25 % af spillende. :O)

nå men min nye x1900xt kan da komme på arbejde.


teamet - ( #200603070037 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 00:37
Ja, det er en god artikel, og hvis man skulle sige noget negativt, ville det være, at den tager så lang tid at læse :-)

Så vidt jeg husker, er Alan Wake en af det titler som kraftmonsteren ps3 vil slå sig op på, så man skal have udstyret i orden! Ellers må jeg sige, at Hellgate London og Spore ligner spændende titler - jeg elsker når de er lidt nyskabende eller blander nogle genrer.

Som du selv nævner i indledningen til artiklen, har artikel-frekvensen været lidt lav på det sidste (for nu at sige det flinkt), så det ville måske være en idé, at lave en artikel som denne i sektioner á la part1 og part2, for netop at give siden lidt ekstra aktivitet?

Nicki (GWiZ) - ( #200603070041 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 00:41
Teamet:
Jeg overvejede bestemt også at skære denne artikel i to, om ikke andet for at kunne få første del op noget tidligere, men i sidste ende lod jeg være fordi jeg havde lidt problemer med at udvælge hvilke spil der skulle i del 1 og hvilke i del 2. Jeg tror også for fremtiden, at artikler som denne sagtens kan tåle at komme i mindre dele.

Sven - ( #200603070711 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 07:11
Det var ikke mange FPS spil, men så må jeg vel tilbage til Quake4, DOOM3 og HL2 igen. Prey ser dog godt ud. Og jeg ser også frem til fortsættelsen af SIN.

Fin artikel!

Mick - ( #200603071055 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 10:55
Lidt irriterende at flertallet af spil omhandler krig, mord, vold osv. - men det afspejler jo nok programmørenes tankegang samt hvad man kan sælges til folk (og at flertallet af spillerne elsker bare at skyde løs på et eller andet *G*).

Oblivion virker mest kreativt gennemtænkt - jeg tror det er et af dem jeg bare må prøve ;o) - ligesom det Spore ser ud til at blive et af de mere avancerede (og sjove).

Hvad jeg kunne savne er efterfølgere til Descent 3 (stadig #1 hos mig) og Flight Simulator 2004 (som kunne trænge til en bedre grafik...) - så ville jeg få en god undskyldning for at skifte mit 7800 GT ud med noget hurgtigere *S*.

Clintin - ( #200603071739 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 17:39
Hvorfor handler (næsten) alle spil om vold? Hvorfor handler rigtigt mange film om vold? Jeg gætter på at folk ikke har så svært ved at sætte sig ind i vold og krig. Jeg er enig i at nogle flere dybdegående spil kunne være spændende!!

sune - ( #200603071819 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 18:19
Lidt sjovt for et par år siden var det næsten kun FPS spil der var i vente. Nu er det meget Strategi spil, der venter ude i horisonten... Ikke har jeg lider af den grund. Elsker strategi spil, men et godt Fps spil er heller ikke af vejen.

Kimi Räikkonen - ( #200603072031 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 20:31
Kufad,

Du kan da vel ikke mene seriøst, at de eneste spil der ser fede ud er Prey og Splinter Cell Double Agent??

Så check lige Gears of War, Emergence Day ud igen. Det er første spil på Unreal 3 engine, og personligt har jeg da ALDRIG set noget så fedt! Kig mere her: (Godt nok til X-Box)

http://media.xbox360.ign.com/media/747/747891/imgs_1.html

Hvis ikke det er fedt, vil jeg gerne vide hvad du har spillet indtil nu?? ;-)
Hjem og vug HL2, D3, Q4!

gudedrengen - ( #200603072156 )
Skrevet 07-03-2006 Kl. 21:56
Gothic 3 kan næsten ikke vente, må hellere lave specialet færdig før jeg kaster mig ud i spil igen og en xbox360.

Nicki (GWiZ) - ( #200603080135 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 01:35
Clintin & Mick:
Grunden til at de fleste spil handler om vold, krig og lignende er egentlig ikke så dybsindig - konflikt. Konflikt driver historien fremad. Hvis der ikke er konflikt, bliver historien kedelig. Desuden så sælger krig.
Et spil om en bunke hippier der sidder om et lejrbål og kommer hinanden ved, vil bare ikke sælge særlig godt. (Det kommer naturligvis an på hvor meget de kommer hinanden ved.. hot coffee.)

Efter lidt overvejelse kommer jeg til at tænke på at der også er en anden form for spil, hvor konflikten ikke behøver at være i direkte i søgelyset. MMO spil. Den type spil kan fungere som en form for "virkelighedssimulatorer", hvor der næsten ikke er nødt til at være nogen konflikt - interaktionen med andre spillere driver det nok. Et spil som EVE er et jeg tænker på i den sammenhæng. Man kunne fjerne alle fjendtlige elementer, eller næsten alle, og så ville det stadig kunne fungere som et spil. Det dansk udviklede Seed laver også et MMO spil, der skal fokusere mere på politik og interaktion end på vold og ødelæggelse. (Go Seed!)

Så må vi bare se om det sælger. ;-)

Nicki (GWiZ) - ( #200603080218 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 02:18
Jeg har opdateret 2 udgivelsesdatoer, da begge spil er blevet forsinkede. Det drejer sig om "Ghost Recon Advanced Warfighter" og "Gothic 3".

Hvis I finder nogle udgivelsesdatoer der er ændret, så må I endelig skrive her, da det ikke er sikkert jeg ellers fanger dem. :-)

Mick - ( #200603081027 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 10:27
GWIZ...

Man behøver ikke være konfliktsky blot fordi man foretrækker lidt mere intelligent gameplay end fx. DOOM 3. Hvis du kendte mig personligt ville du vide at jeg er alt andet end konfliktsky... ;o) (konflikter er til for at løses IMO).

Livet er meget andet end konflikter (også selvom nogle folk ligefrem opsøger dem for enhver pris). Konflikter er også andet end krig!

Konflikter fører heller ikke altid fremad - selvom vi hurtigt kan blive enige om at det er hvad man burde bruge dem til. Som du måske husker fra historie så kommer kulturer og går igen - uden at man idag har forståët at det jo skyldes den samlede (manglende) forståelse for hvordan krige opstår og hvordan folk er skruet sammen oppe i hovedet (vi kunne godt bruge en ny oplysningstid...).

Spil behøver langt fra at være voldelige eller handle om magt. Vi er ikke alle lige interesseret i magtberuselse eller adrenalinsus (adrenalin kan være direkte skadeligt ved vedvarende "overforbrug").

Endelig er der faktisk nogle af os spillere der "bruger" spil temmelig bevist - ikke blot for alm. underholdnings skyld. Som andre nydelsesmidler eller gentagen adfærd kan spil virke hhv. afstressende, oplivende, kreativt inspiredende m.v. Meget forskelligt fra person til person.

"Hippier omkring et lejrbål"? Du er da vist lidt unuanseret i din opfattelse af andre her *G*?

Men OK ;o) - din formulering "nød til at være en konflikt" indikerer at du nok har lidt svært at selv at se fornøjelsen i et non-konfliktspil.

Mick - ( #200603081035 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 10:35
GWIZ: Kender du TIM (The Incredible Machine)?

Et genialt spil som jeg fik timer til at gå med i "gamle dage".

Hvis man brugte en spritny 3D engine og så byggede en 3D udgave - altså som "1st person" spil? Jeg tror man kunne bygge et helt genialt spil (både single + multiplayer) - med tove, trisser, bolde osv.

Det kunne blive et rigtig sjovt brainy-game - og samtidigt indeholde action-elementer. En option kunne fx. være paintgun-pistoler (så man kan genere modstandernes team *G*).

Noget grafik i stil med PREY (incl. ideen med portaler + skiftende tyngde naturligvis). Man nedtoner det krigeriske og erstatter det med en stribe komplekse opgaver der skal bygges enten alene eller i teams (imod andre altså).

Kimi Räikkonen - ( #200603081142 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 11:42
Mick, Gwiz,

Det er en farlig diskussion i har bevæget jer ud i. Den kan hurtigt føre til en konflikt! *g*

Selvfølgelig kan man lave god underholdning uden 'konflikt' men mange sportsgrene kan jo sammenlignes direkte med krig. Man kæmper for sejren på slagmarken eller ishockeybanen.

En af de mest taktisk intelligente og krævende 'sportsgrene' er jo netop krig! Så når man kan sidde trygt foran kaminen og bælle Royal Salute, mens man leger krig på et højt realistisk plan, med action, taktik, strategi oghjernegymnastik, oven i købet uden fare for noget eller nogen, er det da ikke noget under, at det er populært!

I øvrigt kan jeg personligt godt lide, at koble af med hjernedøde 'kør fra alle' eller 'smadr det hele' spil, når man har kørt i højt hjerne-gear hele dagen. Hvorfor er det så foragteligt lige så snart det handler om videospil? Tennis er da heller ikke specielt hjerne-stimmulerende!

Hippie kommentaren sparkede baller!!

Mick - ( #200603082002 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 20:02
Kimi: Nej nej - jeg synes IKKE det er "foragteligt". Det er sådant et voldsomt ord som på ingen måde dækker hvad jeg forsøgte at sige.

Jeg "kriger" skam selv - spiller også 1st person shooters eller NFSMW hvis jeg trænger til lidt adrenalin.

Ingen af os kriger jo til dagligt. Måske af den grund har nogle af os (i hvert fald jeg) heller ikke lyst til "kriges" i min fritid... ;o) - og sport har heller ikke overhovedet nogen interesse for mig. Og da slet ikke på flimmeren.

Jeg skal have andet end "hygge" ud af et spil - ellers bliver det lynhurtigt parkeret i skuffen og glemt.

Nuvel. Det var ikke for at starte en debat at jeg skrev hvad jeg skrev. Der er bare andre synspunkter end "enten/eller" når det gælder spil - man er ikke kun det ene eller andet!

Og selvom nogle af os kan lide action-spil (det kan vel de fleste) er det ikke det samme som at man også kan lide alle slags action-spil eller varianter af samme.

I rest my case... ;o)

Nicki (GWiZ) - ( #200603082003 )
Skrevet 08-03-2006 Kl. 20:03
Mick:
Hehe ok, jeg satte det også med vilje på en spids. Det var skam ikke for at fornærme nogen. :-)

Nu har jeg også trukket min konklusion udfra film og andre medier der skal bruge "en historie". I historier er man nødt til at have en form for konflikt for at drive det fremad.
Computerspil har en markant forskel i det, at spilleren har en indbygget interaktivitet med spillet. Et spil som Tetris har jo ikke den store konflikt, og flere spil bruger netop kun interaktiviteten for at holde interessen oppe.

Jeg har ikke prøvet TIM, selvom jeg sagtens tror jeg kunne blive fint underholdt af det.

Livet er bestemt andet end konflikter, men nu trækker du også mit postulat til at dække mere end det egentlig skulle. Konflikter er bestemt også andet end krig, men krig er bare en enkel form for konflikt.

Det jeg kort mener er, at for at fortælle en historie er man nødt til at have en konflikt eller flere - ellers bevæger historien sig ingen steder.

I mange tilfælde er det ikke nødvendigvis historien der har konflikten - alle sportsspil har jo også en form for konflikt "os mod dem".

Mick - ( #200603091127 )
Skrevet 09-03-2006 Kl. 11:27
Hehe... jeg lader mig ikke nemt fornærme ;o) - det får man ikke ret meget ud af alligevel. Jeg synes dog stadig at det er vildledende at tale om "konflikt" når "opgave" er lige så godt til at drive noget frem (og ikke lyder helt så negativt *S*).

"The Incredible Machine" bestod af opgaver med stadigt stigende sværhedgrad. I hvert "level" skal man placere alt fra sakse, trisser, reb, brædder, vægte m.v. frit som man vil.

Når man så er tilfreds med opsætningen trykker man på en knap og så aktiveres ting: Tyngdekraft først og fremmest - men er der fx. en kat og en mus med på banen vil katten forsøge at fange musen (det skal man evt. forhindre så osv).

I starten er det meget simpelth så selv de mindste kan være med. Men efterhånden skal der virkeligt tænkes. Det som gør det godt er at der er mange forskellige måder at løse hver opgave på (undtagen måske lige de første som er ret enkle).

Fx. kan man skulle affyre en raket via et stearinlys - der igen skal tændes via en tændstik - der tændes via et træk i en snor - som er fastgjort i den anden ende til en stang der ... osv.

Den korte beskrivelse ville lyde: Storm P. maskine-programmet.

Her et par links for interesserede - de kan hentes enten som fulde versioner (den første) eller som demo (de nyeste) har jeg lige opdaget!

TIM1 - se screenshots her:
http://www.dosgamesonline.com/index/game/The%20Incredible%20Machine/381/

TIM2:
http://www.abandonia.com/games/395/IncredibleMachine2

TIM 3:
http://www.gamespot.com/pc/puzzle/incrediblemachine3/

Kan se jeg skal have mig en nostalgi-aften :-)

Sven - ( #200603091353 )
Skrevet 09-03-2006 Kl. 13:53
Hvad med gyser FPS-spillet Condemned: Criminal Origins

http://www.condemnedgame.com/flash.php

Det skulle også komme til PC i år.

Nicki (GWiZ) - ( #200603091414 )
Skrevet 09-03-2006 Kl. 14:14
Ja, Condemned: Criminal Origins kommer til PC den 11. april. Det vil jeg tilføje til listen. Tak Sven.

Nicki (GWiZ) - ( #200603091451 )
Skrevet 09-03-2006 Kl. 14:51
Nogle opdateringer:
Seed er blevet forsinket en smule, og udkommer først 2. maj.
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, som jeg havde overset helt, har fået en fast dato for udgivelse: 23. marts i Europa.

Kimi Räikkonen - ( #200603092111 )
Skrevet 09-03-2006 Kl. 21:11
Hi!

Jeg spillede engang i bandet Condemned....

Nicki (GWiZ) - ( #200603100026 )
Skrevet 10-03-2006 Kl. 00:26
Der er nu kommet en demo til JoWoods Spellforce 2. Den kan hentes fra Daily Rush: http://www.dailyrush.dk/files/demos/1345/

Nicki (GWiZ) - ( #200603101559 )
Skrevet 10-03-2006 Kl. 15:59
Codemasters har nu officielt annonceret at de udvikler MicroMachines V4 ( http://www.codemasters.co.uk/press/?showarticle=7965&territory=EnglishUK ).

Den foreløbige udgivelsesdato er til sommer.

Jeg mindes at have spillet MicroMachines V3 i store mængder, i sin tid. Herligt spil.

sune - ( #200603121407 )
Skrevet 12-03-2006 Kl. 14:07
Spil vi også kan glæde os til i år!

Age of Empires III Expansion Pack
http://www.agecommunity.com/

MEDAL OF HONOR AIRBORNE
http://www.ea.com/official/moh/europeanassault/us/editorial.jsp?src=airborne_announcement

Spil jeg ser meget frem til!

stockholm - ( #200603151937 )
Skrevet 15-03-2006 Kl. 19:37
og Total War: Medieval II

MKW - ( #200603232030 )
Skrevet 23-03-2006 Kl. 20:30
Endnu en meget flot artikel ;o)

Jeg er glad for du ikke har medtaget S.T.A.L.K.E.R. for det er da for latterligt, som den udgivelses dato er blevet skubbet igen og igen. Jeg er virkelig skuffet over det ikke ser ud til at blive til andet end et forældet spil når/hvis det engang udkommer.

mikkel ( Gæstebruger ) - ( #200605271858 )
Skrevet 27-05-2006 Kl. 18:58
håj

Carsten ( Gæstebruger ) - ( #200605282021 )
Skrevet 28-05-2006 Kl. 20:21
Helt klart Duke Nukem 4 ever ever ;)


zeror ( Gæstebruger ) - ( #200606281645 )
Skrevet 28-06-2006 Kl. 16:45
diablo 3 er kun en skrøne Blizzard har ikke engang overvejet at begynde på det da de er igang med andre projekter

KTB ( Gæstebruger ) - ( #200607201448 )
Skrevet 20-07-2006 Kl. 14:48
Vil bare høre om nogen ved hvornår Flight Simulator X udkommer, på Microsoft's hjemmeside står bare "Holiday 2006" :( http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx.aspx , hvornår er det?

victor ( Gæstebruger ) - ( #200607120831 )
Skrevet 12-07-2006 Kl. 08:31
Jaa men jeg kan bedst Lide World of warcraft(WOW 4ever!!!:D
) hehe håber jeg kan se der inde over(men flot atikel)





Bare put WOW på så er jeg ret glad:P

Nottheone ( Gæstebruger ) - ( #200607031300 )
Skrevet 03-07-2006 Kl. 13:00
Jeg haaber sku alligevel blizzard vil begynde paa diablo 3 da det ville vaere mega godt med en efterfoelger for 2eren

kQleskabsindianer - ( #200610042104 )
Skrevet 04-10-2006 Kl. 21:04
# KTB

13. Oktober

Og der er udkommet en demo :)

http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/default.htm

luke - ( #200610080850 )
Skrevet 08-10-2006 Kl. 08:50
Det kunne være rart med en opsumering af spil i 2007 snart:)

Nicki (GWiZ) - ( #200610081927 )
Skrevet 08-10-2006 Kl. 19:27
Hehe, jeg er begyndt at samle sammen til Kommende Spil i 2007, men der går endnu lidt tid før den udkommer. :)

Skriv kommentar
Vi har desværre måttet deaktivere vores gæstebrugerfunktionalitet midlertidigt pga. spam.
Vi håber at få det igang igen så snart vi får lavet en bedre løsning.
Indtil videre er man nødt til at registrere sig som bruger, for at lave kommentarer.

Tryk her for at registrere dig som bruger.

Tryk her for at vende tilbage til forsiden.
Valid HTML 4.01 Valid CSS 3
Copyright © Edb-Tidende 2004-2016
Du skal være logget ind for at kunne deltage i afstemningerne.
Klik her for at komme til login siden.