Processorer ( 11 )
Grafikkort ( 45 )
Software ( 11 )
Ram ( 1 )
Harddisk ( 2 )
Andet ( 9 )
Alle ( 79 )
Grafikkort i November 2011 (Nicki (GWiZ)) kl. 06:09, 12-11-2011

Edb-Tidende lukket på ubestemt tid (mads) kl. 07:49, 13-08-2010

Tylersburg & Bloomfield - Nej det er ikke et Advokatfirma! (Erik Winther) kl. 02:50, 11-07-2009

Ny server, nye problemer (Nicki (GWiZ)) kl. 11:30, 20-10-2008

Diablo III annonceret (Clintin) kl. 21:46, 30-07-2008

Nvidia frigiver Geforce GTX 280/260 (Steffan) kl. 22:32, 27-07-2008

Anmeldelse af Crysis (EG) kl. 00:45, 14-07-2008

Zepto lancerer Nox-serien (Kufad) kl. 18:05, 03-07-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing (MIck) kl. 12:30, 24-06-2008

Opera 9.5 frigivet (Kufad) kl. 11:32, 13-06-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing

Skrevet af Nicki (GWiZ), 29. april 2008.

Opdatering 09-06-2008: Det ser ud til at denne nyhed var baseret på en aprilsnar, som så har cirkuleret derefter. Dette betyder, at der ikke er planer om at indføre ray-tracing i DX 11. - Nicki

PCMech afslører i en kort nyhed, at Microsofts DirectX 11 vil komme til at inkludere Raytracing. Denne metode til at rendere billeder på er markant anderledes end den mest brugte metode på nuværende tidspunkt, Rasterization. Grafikkort har i lang tid kke være kraftige nok til at kunne afvikle raytracing i passende hastighed, hvorfor denne metode udelukkende bliver benyttet til ikke-realtidsrenderinger, såsom animerede film. Se nyheden på http://www.pcmech.com/article/directx-11-to-reveal-a-new-era-of-graphics/ .

David Kirk fra NVidia er blevet interviewet af PC-Perspective om forskellen mellem de to, og du kan finde hans bemærkninger på http://www.pcper.com/article.php?aid=530.

Se nærmere om rasterization på: http://en.wikipedia.org/wiki/Rasterization
og om Ray-Tracing på: http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing


Kommentarer
Skriv kommentar

MIck - ( #200804301610 )
Skrevet 30-04-2008 Kl. 16:10
Der vil gå en rum tid inden GPU'er er kraftige nok til at levere varen med rendyrket raytracing. Vi skal op i nærheden af ihvert fald 64 Core 2 Duo's hvis en bare rimeligt framerate skal kunne holdes.

Selv computer animerede film bliver ikke -kun- raytracing (undtagen vistnok Cars og Beowulf).

Derimod er en evt. blanding af aktuel rendering metode ("rasterization") koblet med begyndende raytracing måske en gangbar vej mht. til spil.

En ting er dog sikkert: Raytracing kan give utroligt fotorealistiske billeder/film. Så man kan jo næsten ikke vente på at "Crysis Version 17" dukker med en 3D engine som anvender raytracing... :-)

teamet - ( #200805191611 )
Skrevet 19-05-2008 Kl. 16:11
Uden at vide alt for meget om det, så er det vel muligt, at det anvender en 'mild' udgave af raytracing, som ikke kræver nær så meget som 'det fulde'? Sådan lidt ligesom når man i molekylær modelering ser lidt bort fra schrödingerligningen og alt dens orbital gøgl, som ingen alligevel gider.. ;-)

MIck - ( #200806241230 )
Skrevet 24-06-2008 Kl. 12:30
Siden der iflg. Futuremark er raytracede elementer i 3DMark Vantage (som jeg finder den værste af disse "tests" indtil nu) så er en ny DX ej nødvendig lader det til.

Skriv kommentar
Vi har desværre måttet deaktivere vores gæstebrugerfunktionalitet midlertidigt pga. spam.
Vi håber at få det igang igen så snart vi får lavet en bedre løsning.
Indtil videre er man nødt til at registrere sig som bruger, for at lave kommentarer.

Tryk her for at registrere dig som bruger.

Tryk her for at vende tilbage til forsiden.
Valid HTML 4.01 Valid CSS 3
Copyright © Edb-Tidende 2004-2016
Du skal være logget ind for at kunne deltage i afstemningerne.
Klik her for at komme til login siden.